Japanska partnern Takeo Kikuchi växer med Polygiene, global marknadsledare inom Stays Fresh luktkontrollteknologi

Publiceringsdatum: 19 dec 2019

Polygienes japanska partner Takeo Kikuchi visade rekordförsäljning av sina Polygiene- behandlade ”FRE-POLO”-tröjor, Oxford-skjortor, t-shirts och byxor, som blev sommarsäsongens främsta och mest sålda artiklar. ”FRE-POLO”- tröjan har fått sitt namn från stays FREsh i Polygienes tagline.

Takeo Kikuchi, ett av Japans ledande herr-varumärken för formal lifestyle, ingår i World Groups portfölj av totalt 60 varumärken. Varumärket planerar att öka antalet modeller som behandlas med Polygiene stays fresh technology under kommande säsonger. Luktkontrollteknologin är nu integrerad i fem varumärken från World Group och volymerna har växt stadigt varje år.

”Vi ser en avsevärd tillväxt i Japan i år, vilket är resultatet av många års samarbete med våra japanska partners, som World Group, ett av de ledande ”house of brands” i Japan och Asien”, säger Peter Sjösten, vice president commercial operations på Polygiene.

Polygiene har ett starkt fokus på den asiatiska marknaden, där Japan hade den högsta tillväxttakten 2018. Den kinesiska marknaden är också mycket viktig och företaget har ambitiösa tillväxtplaner som ytterligare förstärkts med det nybildade dotterbolaget i Shanghai.

Om World Group
Japanska World Group är ett av de dominerande ”house of brands” i Asien med en storskalig produktionskapacitet. De är representerade över hela den asiatiska marknaden med totalt 60 varumärken och stor närvaro genom tusentals butiker i Japan, helägda butiker i Kina, Taiwan, Korea och Thailand, samt online. Gruppen omsatte över 2 miljarder USD under 2018 och är bland de fem främsta modegrupperna i Japan.

Läs mer http://corp.world.co.jp/english/

Anmäl dig här för att prenumerera på rapporter, pressmeddelanden och News:
http://ir.polygiene.com/sv/press/prenumerera/