UNTUCKit har på ett innovativt sätt skapat en ny kategori och utökat sitt ledarskap inom business- och lifestyleskjortor. De nya Polygiene® Stays Fresh-behandlade skjortorna kommer att lanseras i september i UNTUCKit Wrinkle-Free Performance-kollektion med planer på att fortsätta expandera under kommande säsonger.
UNTUCKit lanserades 2011 av Chris Riccobono och är ett av de snabbast växande detaljhandelsmärkena i Nordamerika. De finns i mer än 75 butiker i USA och Kanada, och arbetar med ambassadörer som hockeylegenden Wayne Gretzky, New Orleans Saints Quarterback Drew Brees, NASCAR-föraren Chase Elliott och Arizona Cardinals Running Back David Johnson. Det som skiljer UNTUCKit från andra skjorttillverkare är deras perfekt skräddade passform när skjortan används utanpå byxor. De använder teknologier som ger strykfria och fukttransporterande skjortor med extra stretch, i över 50 modeller som passar alla oavsett form och storlek.
”Redan från starten har UNTUCKit handlat om att flytta gränser och att revolutionera mäns garderober”, säger Björn Bengtsson, Chief Merchandising Officer på UNTUCKit. ”Med Polygiene kommer din skjorta att vara snygg och hålla sig fräsch, både på kontoret eller hemma.” Polygiene Stays Fresh Technology gör att konsumenter kan känna sig bekväma med att skjortan inte kommer att lukta när de använder den. Kläder som behöver tvättas mer sällan minskar miljöpåverkan och ger en positiv klimatpåverkan redan då en tvätt av tio hoppas över*.
”Polygiene har som vision att förändra konsumenters syn på kläder. UNTUCKit är en perfekt partner då de adderar både ett personligt värde och positiva miljöeffekter till livsstils- och modekläder”, säger Ulrika Björk, VD för Polygiene.
* Baserat på Polygiene LCA-studie, “Wear More. Wash Less©”
Om UNTUCKit UNTUCKit skapades 2011 och har sedan dess gett män ett enkelt sätt att se snygga och avslappnade ut genom att skapa skjortor som är designade för att bäras utanpå byxor i mer än 50 skräddarsydda och välsittande modeller. Under de senaste 8 åren har märket expanderat till att erbjuda 13 produktkategorier – allt från T-shirts och polos till sportjackor och byxor – samt ett brett urval av skjortor, klänningar och blazer för kvinnor. UNTUCKits mål är att skapa en oöverträffad shoppingupplevelse, och de har mer än 75 fysiska butiker i USA och Kanada. Från och med hösten 2019 är de även representerade i Storbritannien.
För mer information: https://www.untuckit.com https://www.untuckit.com/products/allendale?variant=29629232054350
Anmäl dig här för att prenumerera på rapporter, pressmeddelanden och News: http://ir.polygiene.com/sv/press/prenumerera/