Sportentusiaster, hemmafruar och turister spelar huvudrollerna i tre olika filmer som illustrerar problematiken med dålig lukt. Kampanjen med annonsering på Youtube är taktisk. Den guidar tittarna till köpställen som har ett utbud av Polygienebehandlade produkter och startar precis under perioden då sommaren drar igång med höga utomhustemperaturer. Syftet är att illustrera att Polygiene förhindrar dålig lukt i kläder och hemtextil, med stödargumentet att man kan tvätta mindre då textilierna inte luktar – ”Wear More. Wash Less”.
Polygiene adderar värde som varumärkespartner till ett flertal premiumvarumärken på den japanska marknaden som; The North Face, Ellesse, Helly Hansen, Danskin, Wacoal, World och Showa Nishikawa.
– Vi har skräddarsytt kampanjen för Japan genom att jobba direkt med japanska kreatörer som anpassat filmerna till de målgrupper vi vänder oss till med målet är att sprida vårt budskap på ett sätt som fungerar på den japanska marknaden. Vi har tagit fram en specifik tagline på japanska som också har testats på japanska konsumenter. Denna kampanj och landningssida är en del av den större ansats som vi nu gör i Japan för att nå ut till slutkonsumenter. Vi samarbetar även kring events, butiksaktiviteter och tävlingar med våra partners för att visa att Polygiene är den ledande lösningen inom luktkontroll i Japan, säger Kristina Kruhsberg, Head of Marketing at Polygiene.
En japansk landningssida har byggts upp som en digital hubb för denna och kommande kampanjer. De tre kampanjfilmer visas också Polygienes Youtubekanal och sprids viralt på sociala medier.
https://www.youtube.com/watch?v=m7GHvHo3YrY
https://www.youtube.com/watch?v=DzmjHh2v2bc
https://www.youtube.com/watch?v=jn38WTvpCbA
Polygiene’s Japanese Landing Page: http://polygiene.jp/japan/