Polygiene i samarbete med Particle Fever, kinesiskt design- och sportvarumärke med Alibaba som delägare

Publiceringsdatum: 14 dec 2017

Varumärket ses som det första kinesiska design – och sportvarumärket inom hi-end segmentet. Particle Fever är banbrytande i branschen med sitt sätt att koppla ihop konst, teknologi, kultur och kreativitet. De arbetar med viktiga internationella influencers och har en mycket stark community på sociala medier.

Företaget startades 2015 och investerare från Alibaba, Goldman Sachs, IDG och Uber/DIDI har gått in i företaget. Polygiene ingår i företagets herr- och unisex-kollektioner och kommer snart att finnas även i deras damkollektioner.

  

Försäljningen sker främst via e-handel, men också i retailkedjan Lane Crawford som fokuserar på segmentet ”lyx-athleisure”. En flagship-butik finns redan i Shanghai och snart även i Beijing.  Particle Fever planerar även för en framtida expansion till den amerikanska marknaden.

”Det känns mycket spännande att börja arbeta med detta unika kinesiska varumärke. För oss är Asien en strategiskt viktig och stark marknad. Particle Fever har en stor tillväxtpotential då hela sport- och lifestyle-segmentet växer snabbt i denna del av världen. Vi följer denna utveckling med stort intresse”, kommenterar Christian von Uthmann, vd på Polygiene.

”Polygiene ger våra produkter en viktig funktion och är ett viktigt ingredient brand med sin Stays Fresh Technology. Vi har även samma målgrupp då vi båda vill nå de förändringsbenägna konsumenterna. Polygienes miljömedvetenhet med deras Wear More. Wash Less®-budskap har blivit allt viktigare i Kina”, säger Julianne Zhu, Marketing Director på Particle Fever.

För mer information besök http://www.pafev.com eller kontakta Julianne Zhu, Marketing Director, Particle Fever, e-mail: Julianne@pafev.com