Polygiene i strategiskt samarbete med japanska Goldwin och THE NORTH FACE

Publish date: 21 mar 2017

Första produktlanseringen gäller fem olika strumpmodeller som ingår i THE NORTH FACE vår- och sommarkollektion 2017 och som adderas mervärde genom Polygienes luktkontrollteknologi.

Japanska Goldwin innehar varumärkesrättigheterna för THE NORTH FACE i Japan och Sydkorea och har ett strategiskt partnerskap med The North Face Inc. (US) om att utveckla varumärkets affärer i dessa länder.

-Vi har stora förhoppningar på samarbetet med Goldwin på sikt. De har ett stort utbud av japanska varumärken inom sport och fritid. Köpkraften hos asiatiska konsumenter är på starkt uppåtgående och efterfrågan på sportartiklar och träningskläder är redan stor i Japan, säger Christian von Uthmann, vd på Polygiene. 

Tokyobaserade Goldwin innehar och utvecklar ett flertal premiumvarumärken inom sport och fritid, däribland välkända THE NORTH FACE. De både producerar och säljer produkter på den japanska och sydkoreanska marknaden. De Polygienebehandlade strumporna säljs i Goldwins webbshop samt via japanska Goldwin/The North Face-butiker och i japanska varuhus med start våren 2017.

Denna information är sådan information som Polygiene AB (publ.) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruks-förordning och lagen om värdepappers­marknaden. Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 21 mars 2017 kl 07:45 CET. 

För pressbilder och mer information besök http://ir.polygiene.com