Polygiene och Converse Footwear (Japan) i partnerskap för att leverera luktfria skor till den japanska marknaden

Publish date: 10 maj 2016

Converse Footwear Co.,Ltd. (Japan) är det första varumärket inom skor som introducerar Polygiene Odor Control Technology och dess fördelar till japanska konsumenter. Detta sker med Converses banbrytande vår/sommar 2016-kollektionen “the Whiteplus collection”. Partnerskapet med Converse Footwear (Japan) ger Polygiene ett fotfäste i en ny marknad, där luktfria skor har en stor potential bland luktmedvetna konsumenter.

“Med Polygienes ’odor-free’ behandling adderar vi värde till vår Whiteplus kollektion genom att vara innovativa och konsumentinriktade, samtidigt som vi är sanna mot vårt varumärkes kärnvärden”, säger Teppei Sasao, manager marketing, Converse Footwear (Japan).

Den superpopulära vår/sommar-kollektionen i vitt. De olika skomodellerna är mer än bara just “vita”, de har också en förbättrad funktionalitet då foder och inläggssulor är behandlade med den svenska ”odor-free”- behandlingen ”Polygiene”.

ALL STAR WHITEPLUS HI/OX, JACK PURCELL NT WHITEPLUS SLIP­ON, WEAPON WHITEPLUS OX (30th year anniversary model), SKIDGRIP WHITEPLUS
* Alla finns ute i handeln sedan slutet av mars 2016

Polygienes partnerskap med det ikoniska skovarumärket introduceras med den pågående försäljningen av ”the Whiteplus collection”. Kollektionen är co­branded med Polygiene.

“Vi är stolta och glada över att fortsätta utvecklingen av vårt partnerskap med legendariska skotillverkaren Converse Footwear (Japan). Det är en mycket betydande introduktion av Polygiene till den modekänsliga japanska skomarknaden,” säger Christian von Uthmann, vd för Polygiene.

Enligt Yano Research Institute, ett av de största marknadsundersöknings- och konsultföretagen i Japan, så säljs det totalt 90 miljoner par sportskor på den inhemska japanska marknaden.

För pressbilder och mer information, vänligen besök www.polygiene.com/ir.