Polygiene och Dcore sprider krambudskap på gym

Publish date: 4 nov 2016

Kramas mer och tvätta mindre uppmanar Dcore i ”Hug Me”-kampanjen som främjar mer närkontakt och mindre svettlukt på gymmen med hjälp av Dcores nya kollektion av Polygienebehandlade fitnessplagg. Dcore tar kampanjbudskapet och den nya kollektionen med sig på turné till ett trettiotal gym med start måndagen den 7 november 2016.

Dcores luktkontrollerade träningsplagg löser ett problem som alla gymbesökare känner igen–nämligen gammal svettlukt. Detta vet Adam Tell som grundade fitnessklädmärket Dcore 2006 och som har arbetat som personlig tränare i över 10 år.


 Besvärande lukt på gymmen är ett känsligt ämne och därför har vi valt det positiva budskapet ”Hug Me” för att underlätta för gymmen att prata om hur man håller
sig fräschgymmet utan att belasta miljön, säger Adam Tell. Polygienebehandlingen hjälper mot två miljöbovar, att tvätta för ofta och att kassera plaggen i förtid.

Studier visar endast sju procent av alla plagg tvättas på grund av att de är smutsiga. Istället tvättas de för att fräschas upp, men varje tvätt sliter på klädernas fibrer och varje tvättmaskin som går drar el och förbrukar vatten. Polygiene är global marknadsledare inom luktkontroll med ett hundratal internationella premiumvarumärken som kunder och har också en global mission att påverka konsumenter att tvätta mindre och använda plaggen längre.

 Med ”Hug Me” fördjupar vi vårt samarbete med Dcore och når ut med våra miljöbudskap till gymbesökare och till Dcores följare och lojala kundgrupper ute på gymmen på ett positivt sätt som är lätt att ta till sig, säger Christian von Uthmann, vd för Polygiene.    

Träffa Dcore och se den nya kollektionen på Fitness Festivalen på Stockholmsmässan den 25 – 27 november i Dcores monter C15:28.