Produkterna sträcker sig från klockor, väskor, nyckelringar, plånböcker, klockarmband, armband, till airpod-typ tillbehör. Fokus kommer först att ligga på kärnverksamheten i klockor.
”Fossil gör alla typer av personliga accessoarer som du lever med, varje dag, nära din kropp och som utsätts för mycket beröring. Vi vill naturligtvis göra dessa objekt skyddade från att samla på sig mikrober. Och nu när vi förstår att det också minskar behovet av tvätt och rengöring, leder det också till längre produktlivslängd, vilket passar våra ambitiösa hållbarhetsmål”, säger Kristy Sam, chef för Material Innovation på Fossil.
”Det är oerhört spännande att arbeta med dessa produkter med Fossil”, säger Bobby Howell, Commercial Director för Nordamerika på Polygiene. ”–De här produkterna är nästan en förlängning av dig själv och ska därför både vara skyddade och hållbara. Vi kommer att arbeta på att träffa ”sweet spot” för denna typ av föremål när vi arbetar tillsammans framöver.”
Om Fossil Fossil har alltid inspirerats av amerikansk kreativitet och uppfinningsrikedom. Sedan 1984 har de strävat efter att gjuta nytt liv i branschen genom att göra kvalitet, trendiga klockor och tillbehör som är både roliga och tillgängliga för alla, under sitt eget varumärke och för några av de största varumärkena i världen. De ger dem sedan liv för sina kunder på över 30 000 försäljningsställen och i 150 länder, inklusive 450 företagsägda butiker. Fossilkoncernen omsatte 2019 drygt 2 200 miljoner USD.
Anmäl dig här för att prenumerera på rapporter, pressmeddelanden och News: http://ir.polygiene.com/sv/press/prenumerera/