“Vi är mycket nöjda över att få in två så professionella medarbetare med lång erfarenhet inom textil-, sport-och modeindustrin. Med rekryteringen av Chiara Galimberti och Hans Bergman är målet att starta än fler partnerskap med premiumvarumärken och att förstärka närvaron hos befintliga partners både i Europa och Nordamerika”, säger Ulrika Björk, vd Polygiene.
Chiara Galimberti kommer att komplettera Haymo Strubel, som sedan 2016 är försäljningsdirektör i Europa, för att täcka hela den europeiska marknaden. Chiara Galimberti har över tio års erfarenhet av att arbeta med försäljning och affärsutveckling inom mode-, lifestyle- och sportsektorn i ett antal ingredient brand-företag inom textil, såsom Hyosing, YKK and HeiQ. Chiara har sin bas nära Milano, Italien.
“Det känns mycket spännande att bli del av ett så dynamiskt och värdedrivet team. Då jag har två roller: både som branschperson och som konsument, ser jag vikten av funktioner som underlättar i vår vardag, och som samtidigt skapar hållbarhet i ett längre perspektiv. I kombination med att öka Polygienes försäljning och utöka marknaden för luktkontroll, är min målsättning att lyfta fram och sprida kunskap om nyttan och hållbarhetsperspektivet som Polygiene står för”, säger Chiara Galimberti.
Hans Bergman, försäljningsdirektör för Nordamerika (Director of Commercial Operations, North America) som ersätter Judd Salvas, har över 15 års erfarenhet av försäljning och affärsutveckling av konsumentvarumärken i premiumsegmentet. Han spelade en avgörande roll vid lanseringen av bland annat ASSOS och Kjus samt ytterligare sport- och modevarumärke på den Nordamerikanska marknaden och har ett brett nätverk att dra nytta av i sin nya roll. Hans är baserad i Montreal, Kanada.
“Jag är stolt över att bli del av ett så starkt team som målmedvetet jobbar för att etablera Polygiene som den obestridda marknadsledaren inom luktkontroll. Jag ser stora möjligheter för Polygiene att utöka sin försäljning i Nordamerika och är angelägen att komma igång med detta arbete. Att sedan få arbeta med fantastiska människor och utveckla nya samarbeten med flera av världens starkaste varumärken känns mycket tillfredsställande”, säger Hans Bergman.