”Även om detta inte är en typisk utomhusprodukt, så förtjänar Polygiene ViralOff totalsegern eftersom den kan påverka utvecklingen långt bortom outdoor, sport och till och med kläder. ViralOff är en behandling som dödar 99% av de nuvarande virusen i två timmar i en textil. När den används i ansiktsmasker, kommer det att göra livet för oss alla säkrare eftersom man inte behöver tvätta masker så ofta längre. ViralOff innehåller silversalter och anses inte skadligt för människor eller för miljön” är juryns motivering.
Som Polygiene meddelade nyligen har ViralOff på bara tre månader gått från en produkt som främst handlade om masker och annan skyddsutrustning i en nischmarknad, till en funktion – och sk ingrediensvarumärke – till att övervägas i alla typer av produkter som används i vardagen som kostymer med Marzotto-ull från premium-varumärken, denim och casualwear från Diesel, samt klockor och plånböcker från Fossil. Antivirala behandlingar kommer att vara en viktig funktion på morgondagens ofta använda, ofta vidrörda föremål.
”Vi har varit en del av Scandinavian Outdoor Group under lång tid. SOG har många starka och globala varumärken och tillsammans är de en auktoritet och inspirationskälla – vi är stolta över att vara en del av det. Att SOG gav oss det här priset gör oss riktigt glada. Superglada faktiskt. Det är ett erkännande att Polygiene ViralOff kommer att spela en viktig roll i kampen mot den nuvarande pandemin, samt vara en hållbar lösning som gör att artiklar kan användas mer och tvättas mindre”, säger Niklas Brosnan, marknadschef på Polygiene.
Anmäl dig här för att prenumerera på rapporter, pressmeddelanden och News: http://ir.polygiene.com/sv/press/prenumerera/