Polygiene utökar samarbetet med kinesiska ZSH

Publish date: 25 apr 2017

Polygiene utökar nu sitt strategiska samarbete med den kinesiska handdukstillverkaren, ZSH. ZSH tillverkar och säljer högkvalitativa och prisvärda handdukar till Kinas framväxande medelklass, som under de senaste åren upplevt en explosiv tillväxt. Försäljningen sker uteslutande via en betydande närvaro på landets stora portaler för online shopping.

Polygiene och ZSH ingick partnerskap 2015, när företaget effektiviserade sitt stora produktutbud genom att fokusera på mer traditionella handdukar för direktförsäljning on-line. Polygienes teknologi med Wear More, Wash Less®-funktionen erbjuder stora fördelar för kinesiska konsumenter att spara tid och pengar genom att inte behöva tvätta sina handdukar så ofta. Med Polygienes Odor Control Technology försvinner de bakterier som sätter sig i textilfibrerna och orsakar dålig lukt, på så sätt håller sig handdukarna fräscha längre.


– Online shopping är big business i Kina.
Vi har kunnat dra nytta av att Kinas medelklass använder online-kanaler för att köpa allt – samt att våra kunder vill ha kvalitetshanddukar med antibakteriella och luktkontrollerande egenskaper, vilket gör deras liv enklare. Våra kunder uppskattar att de inte behöver tvätta sina handdukar så ofta och därför fördjupar vi vårt samarbete med Polygiene, säger Zhu Zhijun, grundare och VD på ZSH.

– Nu stärker vi partnerskapet med ZSH och det utökade samarbete är ett utmärkt tillfälle att växa med ZSH. ZSH med sin framgångsrika produktstrategi är en utmärkt varumärkespartner för Polygiene. Vi fortsätter också att övertyga om relevansen av Polygienes luktkontrollteknologi för asiatiska varumärken inom hemtextil, säger Christian von Uthmann, VD, Polygiene.

Denna information är sådan information som Polygiene AB (publ.) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruks-förordning och lagen om värdepappers­marknaden. Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 25 april 2017 kl 09:15 CET.