Polygiene utser Nick Brosnan till europeisk marknadsdirektör

Publish date: 6 feb 2017

Polygiene tillsätter Nick Brosnan att leda marknadsinsatserna i Europa. Den nya tjänsten är en viktig hörnsten när de kommersiella aktiviteterna ökar inom den växande internationella organisationen. Polygiene stärker på det sättet sin marknadsnärvaro i Europa och det globala varumärkesbygget.

Från huvudkontoret i Malmö ansvarar Nick Brosnan för Polygienes aktiviteter i Europa och stöttar det europeiska försäljningsteamet som leds av Haymo Strubel som också är nytillsatt europachef.

– Just nu ser vi många möjliga vägar till expansion för oss på den europeiska marknaden och med rekryteringen av Nick Brosnan får vi ett än tätare samarbete med befintliga och nya partner i Europa kring varumärkesarbetet och försäljningen, säger Christian von Uthmann, vd för Polygiene.

Innan Polygiene arbetade Nick Brosnan på Backbone Medias kontor i Jackson Hole, Wyoming som är en ledande PR-byrå inom outdoor. Där arbetade han med publika relationer för kända livsstilsvarumärken som Eddie Bauer, Maven Optics, POC Sports, Thermacell, Repellents och med Polygiene som konsult på Backbone Media som är en PR- och mediebyrå i Jackson Hole, Wyoming. Dessförinnan arbetade Brosnan inom försäljning och marknadsföring för Cloudveil Mountain Works, som var ett varumärke som producerar innovativa teknisk klättring-, skid- och flygfiskeutrustning.

För Nick som är svenskättling, född i Sverige och har stark anknytning till Sverige genom sin mor, var det inte ett svårt beslut att ta steget med flytten över Atlanten.

– Hela familjen har sett fram emot flytten och nu känns det spännande att arbeta med ett så dynamiskt och progressivt varumärke som Polygiene. Jag ser fram emot att bidra till att utveckla relationerna med Polygienes partner i Europa och skapa ökat intresse för varumärket, Polygiene Odor Control Technology, säger Nick Brosnan.