Han kommer att arbeta tillsammans med Hans Bergman, även han Commercial Director i Nordamerika, baserad i Montreal, och ansvarig för den östra halvan av landet. Howell har gedigen erfarenhet och ett stort nätverk inom sport- och outdoor-branschen, då han tidigare arbetat för premiumvarumärken som, Arc’teryx, Assos och 7Mesh. Hans bakgrund inom såväl försäljning som marknadsföring samt digital strategi kommer att vara mycket värdefull för företaget.
”Polygiene har etablerat partnerskap med några av de bästa varumärkena inom sport, jakt, hem, mode och livsstil. Jag ser fram emot att bygga vidare på denna starka grund och samtidigt förmedla Polygienes budskap till en ny publik. Företaget är redo för en avsevärt ökad tillväxt globalt och drivs av teamets entusiasm, en kultur som stöds av VD och ett överlägset produkterbjudande. Det ska bli spännande att arbeta i ett så progressivt företag”, säger Bobby Howell, Commercial Director Nordamerika, Polygiene.
”Utnämningen av Bobby Howell ligger helt i linje med den nya uppdaterade strategin för Nordamerika och han kommer att förstärka försäljnings- och marknadsarbetet tillsammans med Hans Bergman. Deras huvudsyfte är att öka försäljningen inom befintliga och nya varumärkespartners inom premium segmentet på den viktiga nordamerikanska marknaden, säger Ulrika Björk”, VD Polygiene.
Anmäl dig här för att prenumerera på rapporter, pressmeddelanden och News: http://ir.polygiene.com/sv/press/prenumerera/